Alla inlägg under mars 2008

Av gisaja - 26 mars 2008 19:57

Vi packade allt och städade till och med ut rummen, fast vi senare kom på att det var redan betalt. Jan tog en tur på förmiddagen och vi andra såsade på och inväntade lunchen. Sen tog alla på sig turskidorna utom jag som tog på mig hjälmen.... det var dax att åka över sjön till bilen. Barnen hade tur, Tilde och morfar kom och gav dom skjuts till parkeringen. Så det blev en kort skidtur för dom.

Vi kom fram till stugan i Gällivare på eftermiddagen. Kul att få åka lite slalom i härliga backar. 

Vi fick två härliga dagar i solsken lite mycke blåst men skidåkningen var toppen. Och även fika i backen smakade sååååå gott. 

Av gisaja - 25 mars 2008 20:10

Av gisaja - 25 mars 2008 19:46

Hade en kanonfin dag med sol och skidor, alla tog sig hem med skidor utom jag som fick äran att köra skoter.

Av gisaja - 25 mars 2008 14:49

Ännu en härlig dag på fjället! Strålande solsken och en snabb topptur på Tjeburisvárásj.Det var tur att jag fick stighudar i julklapp annars hade det varit svårt att kliva uppför. Jan hade inga så vi tog en skida var och då gick det lite bättre.

Av gisaja - 24 mars 2008 06:45

Klart kallt väder och sol i Saltoluokta. Efter hel dags aktivitet på fjället smakar röding, ren och de andra trerättersläckerheterna "jättegôtt". Lampan släcks vid nio, och frukost halv åtta.
/familjerna Hagrydh & Hagrydh-Brodin

Av gisaja - 23 mars 2008 19:48

Vi träffade Tilde i Saltoluokta och det blev mycke snack om plupp.

Av gisaja - 20 mars 2008 13:59

Åh vilken fin bild

GLAD PÅSK

Presentation


Vill att livet går sakta.....

Translate

Omröstning

Vad gör du? Som kan påverka till att förbättra miljön?
 säger nej till en plastpåse för varje sak/klädesplagg när jag shoppar
 väljer tåg istället för flyg
 klagar till företag när förpackningarna är onödiga och stora
 åker kollektivt/cyklar
 undviker att köpa plastleksaker
 har egen kompost
 köper i första hand ekologiska produkter om det finns
 inga standby som är på i hemmet
 köper säsongsmat
 köper närproducerad mat
 har min egen tygpåse när jag handlar
 tror inte det har någon betydelse vad jag gör.
 annat!

Länkar

flag counter

free counters

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards