Alla inlägg under januari 2009

Av gisaja - 31 januari 2009 14:15

Sanne har startat för ett superåk i backen.

Av gisaja - 31 januari 2009 14:15

Sara Jan och Sanne

Av gisaja - 27 januari 2009 19:26

Trots snön kommer han aldrig få mula

Buss från Piteå till Luleå

Eftermiddagsbussen är i princip fullsatt, mestadels av gymnasieungdomar. En man ~60 kliver på vid busstationen i Piteå. Han betalar busschauffören och tittar sedan med ogillande blick nedför gången i bussen.
Mannen: Det är fanimej otroligt. Det ser ju ut som Noaks ark!
De som sitter närmast skrattar ganska högljutt. Mannen sätter sig på en plats en bra bit bak i bussen och fortsätter att se sur ut. En kvinna ~50 sitter på platsen närmast chauffören.
Kvinnan: Och nu är arken komplett, för nu fick vi en åsna också.
Busschauffören skrattar gott.


"Jag säger som Henry Ford…"

H&M, Piteå

En mamma ~30 och hennes son ~6 står i kön.
Mamman: Du, ta några fingervantar där ur korgen, du får välja vilka du vill.
Pojken (glatt): Får jag?
Mamman (glatt): Javisst.
Pojken skuttar bort till korgen och drar upp ett trepack fingervantar med den rosa färgskalan (det fanns även blått, svart och grått). Pojken håller upp vantarna och visar mamman fyndet.
Mamman: Men ska du verkligen ha dom där‽
Pojken (besviket): Ja, men du sa ju att jag fick välja vilka jag ville.


"Then picture it in your own mind"

Buss "Polstjärnan" mot Luleå

Tjej ~14 (ringer någon på mobilen): Hallå? Alltså det är någon som är otroligt lik dig i sätet bakom mig, hon ser ut och vara lika gammal också!
Tystnad.
Tjejen: Men jag kan inte fota hon, hon sover ju.
Man hör den andra personen i telefonen skrika något om att det är därför hon ska fota.
Tjejen: Ok, jag fotar hon snart. Jag trodde det var du först, tänk vad sjukt om hon också heter Sofia!
Kort paus.
Tjejen: Men jag vågar inte fråga hon, då vaknar hon ju!
"Sovande" tjejen bakom: Gör dig inte besväret, jag heter inte Sofia…
Tjejen (drygt och på knackig engelska): Mind your own business!




Av gisaja - 27 januari 2009 18:40

Att göra det oväntade och få själv vara med om det måste vara dagens höjdare.

Av gisaja - 20 januari 2009 11:33

Finns det verkligen så här stora maneter?

Av gisaja - 18 januari 2009 09:47

Puh, äntligen klart. Det tog 3 veckor. Men vem har sett filmen?

Av gisaja - 18 januari 2009 08:09

Vi har skaffat husdjur

Av gisaja - 17 januari 2009 22:50

Jag fick se dessa bilder på facebook och saknaden är så stor så dom fick komma hit oxå.

Presentation


Vill att livet går sakta.....

Translate

Omröstning

Vad gör du? Som kan påverka till att förbättra miljön?
 säger nej till en plastpåse för varje sak/klädesplagg när jag shoppar
 väljer tåg istället för flyg
 klagar till företag när förpackningarna är onödiga och stora
 åker kollektivt/cyklar
 undviker att köpa plastleksaker
 har egen kompost
 köper i första hand ekologiska produkter om det finns
 inga standby som är på i hemmet
 köper säsongsmat
 köper närproducerad mat
 har min egen tygpåse när jag handlar
 tror inte det har någon betydelse vad jag gör.
 annat!

Länkar

flag counter

free counters

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards