Alla inlägg under december 2009

Av gisaja - 30 december 2009 19:54

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=5091525

Hur påverkas vi och barnen? Har inte alla fattat. Det är bara att sätta sig i soffan och låta livet gå vidare med det "perfekta samhället" om man läser en del av kommentarerna under krönikan.

Av gisaja - 23 december 2009 22:47

Ja då var kvällen klar, skinkan är gjort och gröten är uppkokad och får sköta sig skälv i fåtöljen. Lagom färdig imorgon till frukost.

Känner en dragning till att avrunda kvällen med sagan om ringen, det tar väl ca 15 minuter så är mina ögon släkta.

Det har varit en låååååååååååååååång dag.

Frukost på sängen, vi firar bröllopsdag. Sanne kom in till mig när jag borstade tänderna och sa att du måste gå och lägga dig igen. Då förstod jag att det skulle bli sängfika. Sen på arbetet var det endast 5 barn så det var superlungt, vi var ute och byggde många gångar i snöhögarna på gården.

Hemma på gården blev det en skottning igen, snön verkar vilja komma ner i massor just nu. Det gillar jag.

Eftermiddagen har jag hållt på med att förbereda för imorgon. Ser fram mot glögg och lugnet som kommer.

Nöjd att se i Saschabloggen att breven har kommit fram.

Känner att det ska bli så skönt med några dagar ledigt.

gojul

Av gisaja - 17 december 2009 21:14

    Ikväll var jag med en kompis på invigning av nya chokladfabriken som skall heta FROST. Klippningen av bandet fick Luleå kommuns Kalle göra. Superduper goa bitar att mumsa på.

Av gisaja - 13 december 2009 14:03

Vi ska titta på kalendern i stadsparken :)

Av gisaja - 11 december 2009 11:31

Lucia 2009

Av gisaja - 6 december 2009 12:40

Ord som finns i inlägget P1 Konflikt var retorik(vältalighet) och repression( att undertrycka (något) med hårda medel)

Av gisaja - 5 december 2009 10:25

Kvinnors rätt - retorik och repression Radioprogamet Konflikt i P1, intresssant.

Kvinnors rätt är regel i politisk retorik, men på många håll regerar reaktionen. Om repression och kvinnorörelser i Irak, Afghanistan, Iran, Palestina och Israel. Hör kvinnliga författare, filmare, professorer och aktivister formulera kvinnofällor utan gräns.

http://www.sr.se/webbradio/?Type=db&Id=2053765


http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?programid=1300&artikel=3238272

Presentation


Vill att livet går sakta.....

Translate

Omröstning

Vad gör du? Som kan påverka till att förbättra miljön?
 säger nej till en plastpåse för varje sak/klädesplagg när jag shoppar
 väljer tåg istället för flyg
 klagar till företag när förpackningarna är onödiga och stora
 åker kollektivt/cyklar
 undviker att köpa plastleksaker
 har egen kompost
 köper i första hand ekologiska produkter om det finns
 inga standby som är på i hemmet
 köper säsongsmat
 köper närproducerad mat
 har min egen tygpåse när jag handlar
 tror inte det har någon betydelse vad jag gör.
 annat!

Länkar

flag counter

free counters

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards