Alla inlägg under januari 2010

Av gisaja - 26 januari 2010 18:52

Hittade årets snöslungekväll i Svartöstan på vinterwebben, det kommer att snöa massor så fram med alla snöslungor som finns, det blir racing av.

Av gisaja - 26 januari 2010 18:48

Så jobbigt med blåst, psykande och tröttande, så då undrar jag segla utan blåst det går väl inte?

Av gisaja - 25 januari 2010 22:58

Länkar till våra goa vänners blogg, hade en  fantastisk dag och kväll tillsammans. Jag började lördagsmorgonen med ett yogapass på Inpuls, sen vidare till ett pass i frisörstolen på Sax och maskin och fick äntligen en frisyr. Längesen jag klippte mig!

Avnjöt sen middagen på kvällen, så gott i gott sällskap.


http://ohlundfamily.blogspot.com/


Av gisaja - 20 januari 2010 16:44

Barnen på förskolan har sjungit Häxan Surtants sång för mig idag och jag blev så nyfiken på detta barnprogram. Gillade Häxan supermycket och det Trendkänsliga Trollet Tryggve, va det nu kan bero på?


http://svtplay.se/v/1848572/haxan_surtant/del_2_av_15?cb,a1364151,1,f,-1/pb,a1364150,1,f,-1/pl,v,,1848572/sb,p102654,1,f,-1

Av gisaja - 15 januari 2010 12:16

Wow, Jan i Alperna :)

Av gisaja - 14 januari 2010 18:34


Läkare Utan Gränser är en medicinsk humanitär organisation med världen som arbetsfält. Vi bistår människor som drabbats av kriser, krig och naturkatastrofer oavsett politisk åsikt, religion eller etnisk tillhörighet.

1999 fick Läkare Utan Gränser Nobels fredspris

  Sms:a LIV till 72 990 (50 kr)

Jordbävningen på Haiti - stöd vår fond för akuta insatser

Den kraftiga jordbävning som drabbade Haitis huvudstad Port-au-Prince natten till onsdag uppmätte 7.0 på Richterskalan. Vår personal på plats vittnar om stor förstörelse på sjukhusbyggnader, många skadade patienter och sjukhuspersonal.


Just nu arbetar vår personal för att försäkra patienternas och personalens säkerhet samt upprätta resurser att ta emot inkommande patienter. Extra personal har satts in för att stärka den nuvarande ordinarie personalstyrkan på Haiti för att hjälpa de som drabbats av jordbävningen.



PG 900603-2 eller BG 900-60 32. Märk talongen "Akutinsatser".

Genom att bidra till Läkare Utan Gränsers fond för akuta insatser stödjer du våra insatser i krisområden. Medel som skänks till fonden, som finns till för att stötta krisinsatser över hela världen, hjälper oss att agera snabbt, att arbeta där behovet av hjälp är som störst, och att stanna kvar så länge hjälpen behövs. Med ditt stöd kan vi hjälpa ännu fler!


Om vi får in tillräckligt med medel för de aktuella kriserna kommer pengarna användas i andra krisområden.
Läs mer om fonden för akuta insatser


Av gisaja - 14 januari 2010 18:25

  Jag hoppas att slippa känslan och få detta uttryck i ansiktet någon mer gång. Men skrattade faktiskt till när bilden poppade upp idag och det betyder att det nog inte var så farligt otäckt med åska och blixtrar mitt ute på havet....

Av gisaja - 12 januari 2010 16:56

Julens pussel lagt! 1000 bitar av Picassos Spanska inbördeskrig 1937, Guernica.

Presentation


Vill att livet går sakta.....

Translate

Omröstning

Vad gör du? Som kan påverka till att förbättra miljön?
 säger nej till en plastpåse för varje sak/klädesplagg när jag shoppar
 väljer tåg istället för flyg
 klagar till företag när förpackningarna är onödiga och stora
 åker kollektivt/cyklar
 undviker att köpa plastleksaker
 har egen kompost
 köper i första hand ekologiska produkter om det finns
 inga standby som är på i hemmet
 köper säsongsmat
 köper närproducerad mat
 har min egen tygpåse när jag handlar
 tror inte det har någon betydelse vad jag gör.
 annat!

Länkar

flag counter

free counters

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards