Alla inlägg under maj 2011

Av gisaja - 26 maj 2011 18:12

Förskolan har fått nya trafikskyltar, så fina!

 

 
Av gisaja - 22 maj 2011 09:25

Triss äter och sover gott hos oss. Gillar att spinna och leka mest av sin vakna tid.

Av gisaja - 17 maj 2011 09:57


Jalâl âl din Rumì Persisk fredspoet levde på 1200-talet har skrivit så rätt och klokt!


»När förnuftet väcker högmod hos dig,

snorkig självsäkerhet och uppblåsthet


- lämna då ditt förnuft därhän

och bli en dåre så att ditt hjärta

förblir friskt och du vid liv.«



Av gisaja - 13 maj 2011 01:51

Åh, nu har näst sista dagen kommit, tiden går så fort. Hade lätt kunnat stanna några veckor till. Har precis fått in det lungna tempot. 

Sascha har lagt in bilder får Bali, klicka på Sascha så kommer ni till hennes blogg.

Av gisaja - 7 maj 2011 12:28

Imorgon ska vi vidare till Ubud, tänkte va lite kulturella och få se Balikonst på nära håll.

Sen dom sista dagarna ska vi tillbaka till Sanur igen. Hittade ett fint ställe som heter Sukun Bali Cottages, pool med en underbar trädgård och superfina rum för 280kr per natt, med frukost!

Av gisaja - 4 maj 2011 07:38

10 kilo!! vägde min packning, har nog aldrig haft så lite med mig någon gång på resa. Kommer nog att dubbla packningen hem. I Saschas rum finns det gott om grejjor som vill hem till Sverige. 

Resan hit till Bali gick över förväntan bra. 

10 tim till Bangkok, 3,5 timme till Bali. Det var skönt med en massage samma dag.

Att kliva av planet på Bali var enormt spännnande, skulle ryggsäcken dyka upp på bandet, skulle jag fixa taxi själv, skulle jag hitta till Sanur.....

Yes inga problem!

Däremot så är värmen och den höga fuktigheten liiiite jobbig. Hemma gick jag omkring och hade vallningar lite spritt under dygnet, men här är det 100% dygnet runt. 

Njuter ändå av att få uppleva Bali med Sascha.

Idag har vi snorklat och åkt genom halva Bali, med underbara risfält och vulkaner att titta på. Supervackert. 

Av gisaja - 2 maj 2011 01:18

 

Flygplatsen i Bangkok, Suvarnabhumi, 800 meter till nästa gate.

Presentation


Vill att livet går sakta.....

Translate

Omröstning

Vad gör du? Som kan påverka till att förbättra miljön?
 säger nej till en plastpåse för varje sak/klädesplagg när jag shoppar
 väljer tåg istället för flyg
 klagar till företag när förpackningarna är onödiga och stora
 åker kollektivt/cyklar
 undviker att köpa plastleksaker
 har egen kompost
 köper i första hand ekologiska produkter om det finns
 inga standby som är på i hemmet
 köper säsongsmat
 köper närproducerad mat
 har min egen tygpåse när jag handlar
 tror inte det har någon betydelse vad jag gör.
 annat!

Länkar

flag counter

free counters

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards