Alla inlägg under november 2013

Av gisaja - 23 november 2013 16:15

Av gisaja - 17 november 2013 18:21

Känns fint! Bara ett plan till, sen hemma:-)

Av gisaja - 16 november 2013 08:35

På en parkbänk i Istanbul fick vi sällskap av en gosig katt.

Av gisaja - 15 november 2013 14:24

Många marmorpelare som håller uppe taket i denna vattenreservoar! Mitt i Istanbul, under stans gator!

Av gisaja - 14 november 2013 16:51

Har gått på stan kollat modet!

Av gisaja - 13 november 2013 11:47

Tog en tur på stan igen, i samlad grupp. Det var fullt med bussar och trafik, fast det är strejkdag! Men för att vara på den säkra sidan så blir det inga längre utflykter. Bilden är från entrén till RDRS guesthouse vi bor på.

Av gisaja - 13 november 2013 11:41

Så här fin blev Cecilia i Happys sjalar:-)

Av gisaja - 12 november 2013 01:43

Hade tänkt ge mina foto till Happy. ...Hon hade med sig sin dator och jag fick hennes foton på ett usb minne. Så jag tog fram mitt minneskort, men det var tomt! Vi försökte på alla sätt att komma på hur det blivit raderat?? Tohin kom och försökte hjälpa, han hade inte varit med om detta förut. Jag fällde en tår och kände att varför skulle detta hända nu, med så mycke fina minnen borta. Men så tänkte jag på promenaden idag genom stan, att de flesta vi mötte absolut inte tänker på om dom har kvar några bilder eller äger några bilder som minne. Dom kämpar med överlevnad varje dag! Så mitt lilla problem var ju bara löjligt!
Det blev middag och jag gick ut på takterassen, det var mörkt och tankarna kom igen till minneskortet, hade jag inte två minneskort? Ner till rummet och leta. Jodå :-) hittade DET minneskortet som hade bilder från byn!! Hade gömt det på ett bra ställe och glömt det! Vilken prövning för mig och mina vänner, för flera hade försökt klura ut hur i hela friden kortet kunde blivit tomt!

Presentation


Vill att livet går sakta.....

Translate

Omröstning

Vad gör du? Som kan påverka till att förbättra miljön?
 säger nej till en plastpåse för varje sak/klädesplagg när jag shoppar
 väljer tåg istället för flyg
 klagar till företag när förpackningarna är onödiga och stora
 åker kollektivt/cyklar
 undviker att köpa plastleksaker
 har egen kompost
 köper i första hand ekologiska produkter om det finns
 inga standby som är på i hemmet
 köper säsongsmat
 köper närproducerad mat
 har min egen tygpåse när jag handlar
 tror inte det har någon betydelse vad jag gör.
 annat!

Länkar

flag counter

free counters

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen


Skapa flashcards