Alla inlägg den 4 augusti 2017

Av gisaja - 4 augusti 2017 23:46

Jan tog tåget till Luleå på kvällen. För att hämta båtsläpet och ev få resesällskap av Eva och Ulf, ner till Norrtälje och Vassunda.

Av gisaja - 4 augusti 2017 23:43

Blev skjutsad först till Knivsta station, men då upptäckte Susanne att det tåget som skulle ta mig till Uppsala var försenat och då skulle jag inte hinna med Blå tåget till Göteborg. Så snabbt in i bilen igen och med snabb körning av Emil, så hann jag med tåget i Uppsala.
Nu blir det några dagar med rensning och städning av huset inför visning till veckan.

Av gisaja - 4 augusti 2017 08:26

Hade klarblå himmel på förmiddagen. Njöt av sista dagen i båten. Tog en morgonpromenad, läste bok, åt frukost.
Vid lunch gav vi oss iväg mot Norrtälje. In den hade vridit så det var bra för oss. Började seglingen med focken, granska stark vind. När vi kom in i kanalen mot målet hissade vi även storseglet. Det var en orolig segling med oregelbundna vindbyar från olika håll. Sista biten blev med motor.
Packade om i båten och tog en promenad till rampen. Den var perfekt för att ta upp båten nästa vecka.
Tog bussen mot Uppsala och blev hämtad av Susanne vid Knivsta -ar hållpl.
Kvällen blev härlig med mycket gott, massor med skratt och samtal.

Morgon på Fejan

På plats i hamnen i Norrtälje. Det fina vädret var borta.

Presentation


Vill att livet går sakta.....

Translate

Omröstning

Vad gör du? Som kan påverka till att förbättra miljön?
 säger nej till en plastpåse för varje sak/klädesplagg när jag shoppar
 väljer tåg istället för flyg
 klagar till företag när förpackningarna är onödiga och stora
 åker kollektivt/cyklar
 undviker att köpa plastleksaker
 har egen kompost
 köper i första hand ekologiska produkter om det finns
 inga standby som är på i hemmet
 köper säsongsmat
 köper närproducerad mat
 har min egen tygpåse när jag handlar
 tror inte det har någon betydelse vad jag gör.
 annat!

Länkar

flag counter

free counters

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards