Alla inlägg under december 2008

Av gisaja - 28 december 2008 19:45

gott slut och go fortsättning på det nya året, en liten "strip" till middagen kanske

Av gisaja - 24 december 2008 12:58

Nu har den goda julen tagit slut slut slut. Här kommer lite bilder på oss som var där.

Av gisaja - 18 december 2008 11:49

Sascha och Lisa skriver i sin resedagbok. Det är super härligt att få läsa och följa deras resa via webben. Tack för att ni är dom ni är.

Av gisaja - 15 december 2008 20:41

Min man tycker att jag visar mina tänder när jag dricker och detta är lite störande för honom, så det skulle ju varit jämlikt om han hade haft detta glas. Så kanske jag förstår hur jobbigt livet kan vara ibland på freja.

Av gisaja - 15 december 2008 19:51

Sååå tröttsamt att skicka ner en telefon till Sascha och det visar sig att jag har spärrat telefonen för andra simkort.Så när hon sätter in sitt simkort så måste det tryckas in en kod för just den telefonen. Så med andra ord kan bara mitt simkort gå in. Och är det provat 3 gånger så måste PUK koden slås.... och var f..n är den då? Jag blir tokig på alla koder och inloggningsuppgifter som behövs till det mesta idag. Ett fingeravtryck kunde väl räcka.

Så det blev bara pannkaka av att skicka ner telefonen till Sascha. Hoppas hon köper en ny snart, för jag tycker det är så superbra när vi har kontakt via SMS.


Nu är hon på ön Koh Lipe, inte långt från Malaysiska gränsen. Jag gissar att dom tar sig vidare till Lankawi när det börjar närma sig utresa från Thailand. När jag tittar på bilderna som hon har lagt in blir jag alldeles supernöjd. Det ser så sjuvligt ut. Livet verkar vara så mysigt på stranden....


Fast livet här i snöluleå är oxå härligt. Det börjar närma sig jul och vi myser på med tända ljus lite här och där. Och fryser vi, så tänder vi en brasa i bastun och värmer oss där.


 Hade gärna varit på samma ställe som  Sascha och njutit av mycke sand i håret.  Och saltavlagringar på huden, mmmmm.

Men vem vet, kanske jag söker upp henne till våren, var hon än är. 

Av gisaja - 14 december 2008 20:13

Se upp så att du inte hamnar "in the doghouse" i jul!


http://bewareofthedoghouse.com/default.aspx

Av gisaja - 14 december 2008 17:21

Sanne med kompisar uppträdde på Kulturens hus med en Julklappshow och publiken var helnöjd efteråt.

Presentation


Vill att livet går sakta.....

Translate

Omröstning

Vad gör du? Som kan påverka till att förbättra miljön?
 säger nej till en plastpåse för varje sak/klädesplagg när jag shoppar
 väljer tåg istället för flyg
 klagar till företag när förpackningarna är onödiga och stora
 åker kollektivt/cyklar
 undviker att köpa plastleksaker
 har egen kompost
 köper i första hand ekologiska produkter om det finns
 inga standby som är på i hemmet
 köper säsongsmat
 köper närproducerad mat
 har min egen tygpåse när jag handlar
 tror inte det har någon betydelse vad jag gör.
 annat!

Länkar

flag counter

free counters

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards