Alla inlägg den 28 juli 2007

Av gisaja - 28 juli 2007 10:17

En båttur till Piteå, sen gå runt på PDOL har varit målet i helgen. Det var hur lugnt som helst på vattnet på nerresan. Den tog drygt en timma och vi stannade till på en ö och lunchade i solens strålar.

PDOL är riktigt trevligt att vara på, vi gick runt några varv i stan och tittade på det mesta. Torsdag kväll var bra, såg på Swinging Doors, slutet av spelningen på bandet "Det funkar", jag tyckte dom var bäst på hela kvällen. Vi avslutade att lyssna på Maia Hirasawa. Hon är ju fantastisk på att göra bra låtar. Sanne var lite trött så hon somnade i gräset, sen gick vi hem.... till båten.

Nästa dag gick vi en tur på stan och Sanne fick visa sin enorma styrka mot Pippi se bilder nedan.

Vi åt en go lunch tillsammans med Eva och Ulf, trevligt att mötas.

Sen började vår resa tillbaka till Luleå. vi tog omvägen via kanelen och till Piteå Havsbad. Stannade där och Sanne och jag såg på en film som handlade om undervattens vulkaner och dess djurliv. Sen åt vi middag och åkte vidare mot luleå. Det sjöade ganska friskt ut på havet. Stora vågor och motvind. Men det rättade till sig när vi vände nosen mot norr. Hade ett kiss och bajsstopp på en ö. Men vädret verkade inte bli bättre så vi beslöt att köra mot svartöstaden.

Hemma fredag kväll strax före 24. Nöjda för denna gången.

ps. jag körde båten nästan hela vägen hem.ds


Presentation


Vill att livet går sakta.....

Translate

Omröstning

Vad gör du? Som kan påverka till att förbättra miljön?
 säger nej till en plastpåse för varje sak/klädesplagg när jag shoppar
 väljer tåg istället för flyg
 klagar till företag när förpackningarna är onödiga och stora
 åker kollektivt/cyklar
 undviker att köpa plastleksaker
 har egen kompost
 köper i första hand ekologiska produkter om det finns
 inga standby som är på i hemmet
 köper säsongsmat
 köper närproducerad mat
 har min egen tygpåse när jag handlar
 tror inte det har någon betydelse vad jag gör.
 annat!

Länkar

flag counter

free counters

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards