Alla inlägg under mars 2008

Av gisaja - 17 mars 2008 17:32

Har ringt igår och idag  och skickat sms men inget svar från min gullegris...tills i eftermiddag då hörde hon av sig och hade partat loss ordentligt och berättade att hon har riktigt kul. Så nu är jag lugn. Jag ville bara meddela att vi åker på fjälltur till  Saltoluokta

http://www.stfsaltoluokta.com/ 

över påsk tillsammans med min käre bror med familj.  Det ska blir skönt att få lite ombyte och vara ledig i några dagar.

Av gisaja - 10 mars 2008 16:35

Åhhhhh, sitter en stund för mig själv och surfar runt och hittar klipp från 100 höjdare på YouTube. Då en kul kortfilm kommer om att hoppa i från en båt.

http://www.youtube.com/watch?v=59H3w3bwnlI&feature=related

Och mina tankar går till Sascha, saknar dig gumman.

Av gisaja - 9 mars 2008 09:50


Av gisaja - 8 mars 2008 08:36

Idag var jag på en himla bra föreställning, av Magdalena In de Betou "Män är bäst". Det är så kul att lyssna på människor som kan beskriva ojämställdheten som finns och det kunde hon göra i sitt framträdande. Bland annat så sa hon att med denna takten skulle vi vara jämställda om ca 200år. Det betyder att varken mina döttrar eller deras barn skulle få leva i ett jämställt samhälle.

 http://www.magdalenaindebetou.com/sida3.html


Det togs även upp i inledningen om hur en feminist ser ut och vad det ordet står för, jag tror inte att alla vet det.....För mig står det för att om du tycker att det är orättvisor mellan könen och vill ha en förändring till jämställdhet. Då är du feminist.

Så här står det i Wikipeia:

Feminismen är ingen enhetlig ideologi. Inom feminismen finns en rad olika inriktingar med olika syn på många frågor. De brukar dock grovt delas upp i särartsfeminism och likhetsfeminism. Olika inriktningar har olika syn på vad problemen är, vad de beror på och hur det bäst bör lösas. Det som kan ses som gemensamt för många av dessa är att de anser:

  • 1. Att kvinnor generellt sett är underordnade män.
  • 2. Att detta förhållande ska förändras.
  • Ja som sagt detta förhållandet kommer att förändras men det tar några år..... Så än finns det hopp eller?

    Presentation


    Vill att livet går sakta.....

    Translate

    Omröstning

    Vad gör du? Som kan påverka till att förbättra miljön?
     säger nej till en plastpåse för varje sak/klädesplagg när jag shoppar
     väljer tåg istället för flyg
     klagar till företag när förpackningarna är onödiga och stora
     åker kollektivt/cyklar
     undviker att köpa plastleksaker
     har egen kompost
     köper i första hand ekologiska produkter om det finns
     inga standby som är på i hemmet
     köper säsongsmat
     köper närproducerad mat
     har min egen tygpåse när jag handlar
     tror inte det har någon betydelse vad jag gör.
     annat!

    Länkar

    flag counter

    free counters

    Kategorier

    Kalender

    Ti On To Fr
             
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8 9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17 18
    19
    20
    21
    22
    23
    24 25 26
    27
    28
    29
    30
    31
    <<< Mars 2008 >>>

    Besöksstatistik

    Arkiv

    Senaste inläggen

    Tidigare år

    Sök i bloggen


    Ovido - Quiz & Flashcards