Alla inlägg under november 2013

Av gisaja - 11 november 2013 15:46

Skönt att vi har handlat klart!

Av gisaja - 11 november 2013 15:34

Idag kom Happy och hennes man till oss. Dom följde med oss till ett varuhus Aarong. Där vi kunde handla lite, kläder och tyger. Det var ett dyrt varuhus enligt Bangladesh mått. Hon gav oss jättefina presenter som jag ska vårda ömt.

Av gisaja - 11 november 2013 01:49

Längtar efter....

Av gisaja - 10 november 2013 12:24

Nu har vi gått en runda på stan. Trots att det är Harte, fordonstrejk. Nu var det nästan inga bilar/bussar ute, eller?Vi gick närmast där vi bor. Enormt mycke människor, mest manligt! Fick se boende i alla olika varianter. Är omtumlad, av så många livsöden med svåra förutsättningar både fysiskt och ekonomiskt. Att ta sig från storstan och stanna kvar på landsbygden, skulle jag vilja säga till alla i Bangladesh. Men det är tvärtom många vill in till stan här. Men 17 miljoner är väl för mycket i Dhaka!! Flera gånger om!

Av gisaja - 10 november 2013 06:38

Skickar kramar till mina favoritpappor <3. Hasse, Ulf och Jan. Största kramen vill jag ge till min egen goa pappa, hoppas att du har det bra och får njuta av något gott fika idag! Kram

Av gisaja - 9 november 2013 13:12

Då har vi lämnat norra delen av Bangladesh och suttit 10 tim på buss. Har åkt igenom flera distrikt med bananmarknader, det är säsong. Många omkörningar gjorda med andan i halsen. Dom är som rallyförare och bara måste köra om! Nu är vi på RDRS Guest House 2km från flygplatsen. Det kommer att vara Hartal i fyra dagar och inga bussar får vistas på vägarna! Vi blev utan alla studiebesök:-(. Men vi har fått en vecka med familjen och tusen egna minnen. Så på torsdag går vi till flygplatsen, eller åkercykelkärra. Dagarna som är kvar ska vi sammanställa och planera hur vi ska redovisa hemma.

Av gisaja - 8 november 2013 18:35

Det blev ett snabbt avsked med familjen efter Bockarna Bruse. Dax för en till generalstrejk :-) startar på söndag! Så vi ska tillbaka ner till Dhaka imorgon. För att ta det lugnt till torsdag. Alla studiebesök har blivit inställda tyvärr.

Av gisaja - 8 november 2013 08:24

Min finaste fot någonsin!

Presentation


Vill att livet går sakta.....

Translate

Omröstning

Vad gör du? Som kan påverka till att förbättra miljön?
 säger nej till en plastpåse för varje sak/klädesplagg när jag shoppar
 väljer tåg istället för flyg
 klagar till företag när förpackningarna är onödiga och stora
 åker kollektivt/cyklar
 undviker att köpa plastleksaker
 har egen kompost
 köper i första hand ekologiska produkter om det finns
 inga standby som är på i hemmet
 köper säsongsmat
 köper närproducerad mat
 har min egen tygpåse när jag handlar
 tror inte det har någon betydelse vad jag gör.
 annat!

Länkar

flag counter

free counters

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards